Friday, November 13, 2009

DIPERSIMPANGAN DILEMA


Yang Mana Satu Pilihan Kalbu
?

Sehari dua ni aku jadi buntu
Bukan buntu apa, tak tahu nak pilih keje mana
Time xde keje, memang sangap
Once dah dapat offer, sekali datang tak tertepis.

1) Mula2 Atos Origin di Cyberjaya offer keje, suruh masuk 16hb ni
2) Then tadi satu company IT kat Brunei call, YSL Group offer keje,
Depa nak siapkan visa+kereta+rumah utk aku kalau aku accept the offer.

3) CCNA certification akan mula in December.
Atos Origin agreed utk aku ambil CCNA while work with them.
YSL pun sanggup tunggu utk aku complete CCNA then baru fly ke Brunei.

4) Spansion KL, Getronics pun offer keje, tapi aku belum gi amek lagi offer letternya...


Masalahnya apa?
Family la...
Boleh ke kakak2 aku survived kalau jadi apa2 kat depa.
Selama arini, sampai saat ni, aku la focal point depa.
Itu aku, ini aku, pendek kata semuanya aku


Bukan tak ikhlas, tapi kalau aku ke Brunei, apa2 hal bukan boleh baik immediately...
Hajat hati mmg nak pergi
Disini pun dah xde apa2 yg bermakna utk aku
Mak takde
Ayah takde
Xde apa lagi yang nak aku pertahankan disini

Maybe ALLAH nak aku berhijrah agaknya
Ikut jejak Nabi SAW.

Selama ni dok doa nak ikut jejak Nabi SAW
Kini ALLAH dah makbulkan agaknya....



Ya ALLAH
Berikan aku petunjuk...
Engkaulah dzat Yang Maha Mengetahui akan segala sesuatu
Engkaulah dzat Yang Maha Mengetahui perkara yang tersembunyi
Jika ATOS baik utkku, bawalah aku ke Cyberjaya semula.
Jika Brunei itu lebih baik buminya utk agamaku...
Bawalah aku kesana...



Banggol Ara
Perbukitan
UKAY PERDANA



2 comments:

limaumaniss said...

wow...bakal mempunyai CCNA cert...good for u...im in da same situation too...moga2 ALLAH bg petunjuk yg terbaik utk kita masing2....

Kembara Hati Sang Jejaka said...

CCNA tu takde apa pun...just a step ahead dari degree in IT ajer,,,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails