Sunday, October 7, 2012

Lepaskanlah beban itu

Hidup ini kadang-kadang terasa sangat sulit dan menyakitkan.
Masalah dengan teman-teman dan boss kat opis
Masalah dengan teman-teman dilingkungan
Masalah dengan jiran-jiran
Masalah dengan keluarga
Masalah itu dan ini
Masalah disana dan sini
Semuanya menyesakkan hidup.

Kadang-kadang penat memikirkan.


maafkanlah orang yang menyakiti kita, walaupun berulang kali mereka meyakiti kita, kerana kita pun sama; sering kali membuat dosa dan mengulangi kesalahan terhadap Allah, namun Allah itu tetap menerima permohonan maaf kita dengan penuh kasih sayang

3 comments:

Hati Emas said...

Assalamualaikum... maaf, sekadar nak maklumkan, saya ada letak blog cik/Tuan di bloglist saya www.hatiemas57.blogspot.com .Saya mencari blog yang ada title hati, dan isinya yg ada manfaat. Saya mohon izin untuk share isi blog pada bila-bila masa nanti, tp saya akan linkkan posting tu ke blog cik/tuan... Moga diizinkan...

wantie said...

Ya.. memang susah untuk maafkan org yg menyakiti kita.

Tapi jika kita susah nak maafkan org. Orang pun susah nak maaf kan kita

THE AWAN♥ said...

Sedih/ kekadang hidup tak seperti yang kita rancang namun harus dihadapi dgn senyuman..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails