Monday, January 5, 2009

Bunuh YAHUDI dalam dirimu itu


mayat-mayat terbujur di tepi jalan raya
orang tua yg uzur, anak-anak tak berdaya


pria dan wanita, gadis muda remaja
mereka turut gugur sebagai bunga bangsa

rakyat Palestine terus diancam oleh insan yang bengis
berbagai ragam tindakkan kejam yahudi dan 'fallanis' (not sure)


palestine dibuat seperti binatang sembelihan
dibunuh disakiti tanpa belas kasihan


mereka tak peduli walau dunia mengecam
begitulah yahudi ganas, buas, bengis, kejam


inikah ciri bangsa yg mengaku beradab
merosak masjid aqsa dgn cara biadap


tengoklah suatu masa, pagi atau petang
balasan akan tiba, kutukan pasti datang


kepada manusia, Tuhan (ALLAH) telah katakan
insan menganiaya akan dapat kutukan


Palestin, Palestin, Palestin
roakallah


Lagu tu berkumandang via Pioneer dalam WMH 374 mlm tadi melalui IKIM.fm

Gemuruh jiwa, menitis air mata bila dengar lirik tu...


Lalu aku teringat akan kata2 sorang Bro dari Palestine semasa program Palestine di Dewan Milennium in 2006/2007 ( exact date tak ingat )


Kami rakyat Palestine tak minta saudara2 di Malaysia utk berjuang dengan jiwa dan raga menentang Yahudi Laknatullah di Gaza/Tebing Barat


Kami minta saudara2 di Malaysia untuk:-

Memerangi Yahudi dalam diri tuan/puan
Memerangi Yahudi pada pakaian tuan/puan
Memerangi Yahudi dalam diri anak2 tuan/puan
Memerangi Yahudi dalam keluarga tuan/puan
Memerangi Yahudi dalam masyarakat tuan/puan
Memerangi Yahudi dalam syarikat tuan/puan
Memerangi Yahudi dalam negara tuan/puan


What?!!Mana mungkin?!

Yahudi dalam diri kami? Aku muslim apa?!!

Yahudi pada pakaian kami?
Aku pakai jubah/serban/kopiah apa?!

Yahudi dalam diri anak2 kami?
Anak2 soleh solehah apa?!

Yahudi dalam keluarga kami?
Kami keluarga duat apa?!

Yahudi dalam masyarakat kami?
Kami masyarakat Islam apa?!

Yahudi dalam negara kami?
Negara kami Islam hadhari apa?!

Mana adaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa YAHUDI?!!!


Itulah Yahudi yg menjadi Idol diri tuan2
(David Beckham, Britney Spears, dll)

Itulah Yahudi yg menjadi Idol anak2 kita
(Americal Idol, Malaysian Idol, dll)

Itulah Yahudi yg menjadi Idol masyarakat kita
(Budaya hedonisme cinta dunia, takut mati)

Itulah Yahudi yg menjadi Idol syarikat kita
(Cola Cola, Intel, Nestle, dll)


Itulah makna terdalam Yahudi yg bersarang dalam diri kita tuan dan puan.


Buang Yahudi pada dirimu, sebelum kau bakar bendera2.
Buang Yahudi pada keluargamu, sebelum berjuang memekik dijalan2 raya.
Buang Yahudi pada kelompokmu, sebelum kau berjuang buat sidang media panjang berjela
Buang Yahudi pada ekonomimu, sebelum kau boikot syarikat2 MNC - Nestle, J&J, dll


Aku kini tertunduk membisu.
Sungguh.........,
Yahudi itu wujud dalam diriku sendiri.
Benar kata sahabat Palestine ku itu....



Utk saudaraku di Palestine
Lagu ini mengingatkan aku pada kalian





PNN -Israeli forces killed two girls in an air attack on Beit Hanoun in the northern Gaza Strip early Tuesday.

Local sources report that a missile destroyed a house belonging to Talal Hamdan in Beit Hanoun today, killing his two daughters of 12 and 4 years old.

A son is reported seriously injured. Yesterday Israeli forces killed four sisters and a four year old boy. Over 40 children have been killed since Saturday.



The bodies of two girls, aged four and 11, who were killed in an Israeli air strike in Beit Hanun in the northern Gaza Strip Strip December 30, 2008.





Palestinians carry the body of 4-year-old Lama Hamdan during her funeral in the town of Beit Hanoun in the northern Gaza Strip December 30, 2008 .





Palestinians bury the body of 4-year-old Lama Hamdan at Beit Hanoun cemetery in the northern Gaza Strip December 30, 2008.





Palestinians mourn beside the bodies of three children in Rafah in the southern Gaza Strip December 29, 2008.






Three Palestinian children from the Balosha family, of five who were all killed in the same Israeli missile strike, are seen in the morgue before their burial at Kamal Edwan hopsital in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008





Palestinian children from the Balosha family, who were all killed in the same Israeli missile strike, are seen in the morgue before their burial at Kamal Edwan hopsital in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008 .





Palestinian women mourn over the bodies of three Palestinian children from the Balosha family, of five who were all killed in the same Israeli missile strike, in the morgue before their burial at Kamal Edwan hopsital in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008 .





A Palestinian man buries the body of 4-year-old Dena Balosha at Beit Lahiya cemetery in the northern Gaza Strip December 29, 2008 .





A Palestinian man carries the body of his 4-year-old daughter Dena Balosha during the funeral for her and her four sisters in Jabalya refugee camp in the northern Gaza Strip December 29, 2008 .





A Palestinian mourner shouts as he lifts the body of a child from the Balosha family, of which three children and two teenagers, were killed in an Israeli missile strike,durng their funeral in the Jebaliya refugee camp, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008 .





A Palestinian man buries the body of 5-year-old Sodqi al-Absi in Rafah cemetery in the southern Gaza Strip December 29, 2008 .





A Palestinian mourner carries the body of 4-year-old Dena Balosha, foreground, one of five members of the same family including three children and two teenagers who were killed in an Israeli missile strike, during their funeral in the Jebaliya refugee camp, in the northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008





The father of Palestinian Dena Balosha, 4, left, one of five members of the same family including three children and two teenagers who were killed in an Israeli missile strike, carries her body during their funeral in the Jebaliya refugee camp, in the northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008 .






bedroom of 5 killed girls






Samera
Baalusha (34) carries her surving child Mohamad (15 months) while she waits to see the body of her daughter Jawaher Baalusha (aged 4) during the funeral held for her and four of her sisters who were killed in an Israeli missile strike, on December 29, 2008 in the Jebaliya refugee camp, in the northern Gaza Strip

4 comments:

Anonymous said...

• Lakukan sahaja apa yang termampu … jangan tunggu sehingga sempurna imanmu (siapa tahu yg imannya dah sempurna)

• Lakukan sahaja apa yang termampu … jangan tunggu sehingga sempurna akhlakmu (siapa yang mahu mengaku akhlaknya telah mencapai akhlak Nabi SAW)

• Lakukan sahaja apa yang termampu … jangan tunggu sehingga terhapus semua dosamu (siapa yang maksum melainkan Nabi SAW)
• Lakukan sahaja apa yang termampu … jangan tunggu sehingga beriman semua ahli keluargamu (Nabi Noh tidak menunggu2 anak dan isterinya beriman seluruhnya)
• Lakukan sahaja apa yang termampu … jangan tunggu sehingga mengikut syariat seluruh system ekonomimu (bila tu?)
• Lakukan sahaja apa yang termampu … jangan tunggu sehingga Islam negaramu (kalau mau tunggulah sehingga 2020!!)

Jadi,

• Teruskan bakar bendera zionis dan konco-konconya … disamping membakar mazmumah kita
• Memekiklah dijalanraya mengecam musuh-musuh umat Islam … disamping memekik menghalang maksiat dalam keluarga
• Teruskan sidang media panjang berjela … disamping bersidang mencari kaedah membersihkan kelompok kerja
• Teruskan boikot barangan penyokong Zionist … disamping mengukuhkan ekonomi kita, KIMB kita.

Jangan tunggu lagi, ummat Palestin perlukan bantuan kita. Barikan bantuan walau dalam bentuk apa sahaja. Kalau tak boleh buat semua, jangan tinggal semua.

Anonymous said...

Ya Allah ampunkan daku...
terlalu sedikit aku lakukan demi saudaraku...
nampak sgt perancangan yg amat kemas...
sehingga banyak sykt MNC milik mereka...
dimana silapnya?
teringat semasa perhimpunan aman malaysia semasa amerika nak menyerang Iraq...
ada satu sesi mangsa perang (kanak2) sedang menyampaikan luahan perasaannya...
sedangkan ramai dibawah sedang bersorak gembira seolah2 ada pesta...entah apa tujuan diorg kesana...
rasa mcm nak menjerit...korang ni takde hati perut ke...
ketika itu baru tersedar...
sebenarnya kita ditindas kerana sikap kita sendiri...
seperti saudara diatas katakan kita patut lakukan apa yang termampu...
at least we do something than nothing....
sampai bila saudara ku akan ditindas?
entahla aku sendiri tiada jawapannya

Anonymous said...

Terima kasih...sy sangat menghargai kehadiran blog ini.. Israel, bangsa yg lebih kejam daripada Iblis dan Syaitan.. Ya Allah, timpakan bala yang setimpal pada Israel...azab neraka sebagai bahan bakar terlalu ringan untuk kezaliman yang mereka lakukan... Amin....

nunwowro said...

ye selayaknya kita yang diserang..bukan ghaza..tp ini ketentuan n kehendak Tuhan..Dia menginginkan lantunan rintih dan tangis mereka berbanding kita..sungguhpun kt tidak layak utk dibandingkan dgn mereka..semoga kita terpilih mjadi mereka yang dekat dengan mereka dgn doa yang tidak putus2.agar syahid itu..dkecapi bersama.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails